«FIGARO»  με το  Κρατικό Μπαλέτο του Κρεμλίνου  
φιλοξενεί ο Δήμος Λεμεσού

 

Ο  Δήμος Λεμεσού με περηφάνια παρουσιάζει  φέτος  στο θεσμό  «Μεγάλα Μπαλέτα»  το Κρατικό Μπαλέτο του ΚΡΕΜΛΙΝΟΥ με το έργο  "FIGARO"΄  με μια ομάδα  60 ατόμων.
Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στις  27 και 28 Ιουνίου  στο Κηποθέατρο Λεμεσού στις  20:30. 

Είναι  ιδιαίτερη τιμή για  τη πόλη της Λεμεσού  η κάθοδος  του  κορυφαίου αυτού κλασσικού  μπαλέτου του Κρεμλίνου   ειδικά φέτος  μια  και παρουσιάζει  για πρώτη φορά το έργο «Figaro» πέραν των ρωσικών συνόρων.  Είναι  η  πρεμιέρα ενός  αυτοτελούς έργου που έχει αγαπηθεί πολύ στη Ρωσία αφού οι κριτικές  που έλαβε 
επαινούν το σενάριο,  τα κοστούμια, την πρωτοτυπία, τη πλοκή, τη σκηνοθεσία, αλλά βεβαίως την επιλογή των μουσικών κομματιών  που έγινε μέσα από τα έργα των μεγαλυτέρων μουσουργών,  του Μότσαρτ και Ροσίνη. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο πρώτο χορευτή που έχει το ρόλο του Φίγκαρο  τον Μichael Martynyuk,  ο οποίος  κατέχει πάρα πολλά βραβεία και oι χορευτικές του ικανότητες καθηλώνουν το κοινό.

Πρόκειται για ένα έργο που με ένα ιδιαίτερα έξυπνο τρόπο   και πρωτότυπο ύφος,  αναμιγνύει χαρακτήρες και υπόθεση από  δύο γνωστές όπερες, «Οι γάμοι του Φίγκαρο»  και  «Ο Κουρέας της Σεβίλλης» .  Έχει χιούμορ, είναι η καθημερινότητα , είναι η  πολυπλοκότητα των ανθρώπων μέσα από τις κοινωνικές τους σχέσεις,  μέσα από τον  νεανικό έρωτα και τα προβλήματα που προκύπτουν.

Ήδη άρχισε η προπώληση των εισιτηρίων από τα ακόλουθα σημεία

  • Ταμείο Κηποθεάτρου   Τηλ:     25343341 &   25582268
    ώρες λειτουργίας  16:00 -  19:00 
  • Ταμείο οδού Ειρήνης 158,   Τηλ:  25 37 28 55    
  • όλα τα καταστήματα ACS couriers 
  •  www.tickethour.com.cy       – Τηλ. 77 77 7040

Τιμές εισιτηρίων: €25  €20, €15,    και  παιδικό €10  

 

Το μπαλέτου του Κρεμλίνου  ιδρύθηκε το 1990, με πρωτοβουλία του γνωστού χορογράφου, λαϊκού καλλιτέχνη της Ρωσίας Αντρέι Πετρόβ ο οποίος  εξακολουθεί να είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας του μπαλέτου.                                         
Ο Andrey  Petrov  έχει βραβευτεί με το ανώτατο βραβείο   σαν «Εθνικός Καλλιτέχνης της Ρωσίας» και  το βραβείο «Premium της Μόσχας» .  Έχει γράψει την υπόθεση για το έργο "Figaro" , το έχει χορογραφήσει και έχει την ευθύνη της παραγωγής και της μουσικής επιμέλειας. 

Η δημιουργία στον χώρο του Κρεμλίνου μιάς νέας χορογραφικής ομάδας με κλασσική κατεύθυνση υπήρξε ένα σημαντικό γεγονός για τον κόσμο του μπαλέτου. Σήμερα, μιλώντας για το Μπαλέτο του Κρεμλίνου και τις μεγάλες επιτυχίες του, με τιμή και ευχαρίστηση φέρνουμε στη μνήμη μας ονόματα δοξασμένων καλλιτεχνών,
που βοήθησαν σημαντικά στις απαρχές της γέννησης του, όπως η Γκαλίνα Ουλάνοβα, η Μαρίνα Σιμεόνοβα,η Σοφία Γκαλόβκινα, ο Μπορίς Πακρόβσκι και άλλοι. Από την αρχή της ίδρυσης του μπαλέτου μέχρι και την τελευταία μέρα της ζωής της , επικεφαλής των δασκάλων της ομάδας, υπήρξε η θρυλική ρωσίδα μπαλαρίνα Αικατερίνα Μαξίμοβα.

Με το Μπαλέτο του Κρεμλίνου συνεργάστηκαν κατά καιρούς μεγάλοι χορογράφοι, όπως και σχεδιαστές κοστουμιών ενώ σήμερα το μπαλέτο του Κρεμλίνου διατηρεί σε ψηλά και αυστηρά επίπεδα την κουλτούρα του κλασσικού   χορού. Η ομάδα έχει το δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα, αυτόνομη καλλιτεχνική προσωπικότητα και ένα μοναδικό ρεπερτόριο. Το καλλιτεχνικό πιστεύω του Μπαλέτου είναι η πίστη στις παραδόσεις του ρωσικού μπαλέτου σε συνδυασμό με τη δημιουργία νέων αυθεντικών έργων. Το Μπαλέτο του Κρεμλίνου ως μια από τις ηγετικές χορογραφικές ομάδες της Ρωσίας έχει πραγματοποιήσει 85 περιοδείες σε περισσότερες από 30 χώρες, γι'αυτό και δικαιολογημένα θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι των δημιουργικών επιτευγμάτων που αντιπροσωπεύουν την τέχνη της σύγχρονης Ρωσίας.

 

«Μεγάλα Μπαλέτα» 

Ο θεσμός με τα «Μεγάλα Μπαλέτα»  πραγματοποιείται φέτος για  15 συνεχή χρόνια. 
Είναι σίγουρα ο σημαντικότερος θεσμός που υπάρχει στη Κύπρο  και έχει φιλοξενήσει όλους του  κορυφαίους  οργανισμούς μπαλέτου  όπως είναι το Μπαλέτο του Κρεμλίνου, τα μπαλέτα Kirov,  Bolshoi,   το μπαλέτο  Batcheva,  Boris Eifman, Fuego,  Maurice Bejart,    κ.α.


 

Μετά από προβληματισμό και συζητήσεις, λόγω των μεγάλων δυσκολιών που περνά ο τόπος μας αποφασίσαμε ότι οφείλουμε να συνεχίσουμε όσο το δυνατό περισσότερες από τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που οργανώνει ο Δήμος μας, γι' αυτό είμαστε απόψε εδώ μαζί με πολλή περηφάνια για να σας παρουσιάσουμε μια από τις σπουδαιότερες ομάδες χορού του κόσμου, αυτή του Κρατικού Μπαλέτου του Κρεμλίνου, που θα παρουσιάσει για πρώτη φορα στην Κύπρο το μπαλέτο «Figaro» στα πλαίσια του θεσμού «Μεγάλα Μπαλέτα» που διοργανώνεται για 15ο συνεχή χρόνο.

Είναι πράγματι μεγάλη και η συγκίνηση και η χαρά μας που τα καταφέραμε κι εφέτος, που πετύχαμε να πούμε όχι στη μιζέρια, όχι στον παραμερισμό της τέχνης και του πολιτισμού. Σας καλούμε όλους σε γενική εγρήγορση για να κρατηθεί ψηλά ο πολιτισμός, η αγάπη, ο σεβασμός, η αλληλεγγύη, για να καταφέρουμε να κρατήσουμε την κοινωνία μας εκεί που πρέπει. Ευχαριστώ θερμά εκ μέρους του Δημοτικού Συμβουλίου μα και όλων των Λεμεσιανών, τους χορηγούς μας που χωρίς την βοήθεια τους δεν θα βρισκόμασταν απόψε εδώ. Ευχαριστούμε ακόμη τους σπουδαίους καλλιτέχνες που αποδέχτηκαν τη πρόσκληση μας για να μας χαρίσουν αυτή τη μοναδική εμπειρία.

Τέλος ευχαριστώ όλους εσάς που στηρίζετε με τη παρουσία σας την προσπάθεια μας και μας προσφέρετε την συμπαράσταση σας για να συνεχίσουμε.
Καλή θέαση

 

 

Ο Δήμαρχος


petrov
Andrey Petrov

This unique artistic collective was created and developed by initiative, energy, perseverance and boundless love for the art of its founder Andrey Borisovich Petrov, Choreographer, Ballet master, National actor of Russia. Mr. Petrov had been an Art Director of the team till May, 2014, when he was appointed as a President of the Kremlin Ballet Theatre.

A descendant of the renowned Moscow ballet dynasty of dancers, teachers and choreographers, he completed his studies at the Moscow State Academy of Choreography (G. Yevdokimov's class) in 1965. A. Petrov spent over two decades performing on stage of the State Academy Bolshoi Theater of USSR where he had over fifty solo parts in the theatre's repertoire.

Having graduated from the Lunacharsky State Institute for Theatre Arts in 1977 A.B. Petrov started working also as a ballet choreographer interning under the supervision of Y.N. Grigorovich, directing ballets and dance scenes in operas in the Bolshoi Theatre, on other stages of Russia and abroad. A.B. Petrov directed sixteen plays for the Kremlin Ballet Theatre. Among those are - editions of classical heritage performances – the likes of 'Nutcracker' (1993), 'Swan Lake' (1997) and P. Tchaikovsky's 'Sleeping Beauty' (2005), L. Delibes' 'Coppelia' (2001), A. Adam's 'Giselle' (2003), C. Pugni's and R. Drigo's 'Esmeralda' (2006), as well as the original ballets the likes of 'Ruslan and Ludmila' with music by M. Glinka and V. Agafonnikov (1992), T. Khrennikov's 'Napoleon Bonapart' (1995), D.Arapis's "Zeus" (1996), "Nevsky Prospekt" with music by D.Shostakovich and A.Schnittke (1997), P. Ovsyannikov's 'Tom Sawyer' (1998), H. Berlioz's 'Fantastic Symphony' (2000), P. Ovsyannikov's "Katya and the Prince of Siam" (2003), 'Figaro' with music by G. Rossini and W.A. Mozart (2008), 'Snow Maiden' with music by P.I. Tchaikovsky (2009) and F.Amirov's 'Thousand and One Nights' (2010).

The works of A.B. Petrov the master of ballet make up a substantial literary fundamental principle, talented musical drama system, maturity of the choreographic thought and direction, innovative plastic and scenographic solutions. A.B. Petrov has been awarded the 4th Degree 'For Services to the Fatherland' Order, Medal of Honour, Honorary Certificates of the President of the Russian Federation and the Government of the Russian Federation, The Russian Orthodox Church's 'Saint Right-Believing Prince Daniel of Moscow' Order and a Hungarian 'For Services to the Culture' medal.

People's Artist of Russia A.B. Petrov - The Secretary of the Union of the Theatre Workers of the Russian Federation, Deputy of the choreography commission of the Union of the Theatre Workers of the Russian Federation, Member of the creative board of the 'Ballet' magazine, Professor of Choreography and Ballet Studies of the Moscow State Academy of Choreography, a laureate of the 'For Preservation and Development of the Classic Choreography' Prize and 'Ballet' magazine's 'Soul of the Dance' Prize in the 'Knight of the Dance' nomination.

 

 

 

 

figaro


ΜΠΑΛΕΤΟ ΤΟΥ ΚΡΕΜΛΙΝΟΥ
ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΚΡΕΜΛΙΝΟΥ

ΜΟΥΣΙΚΉ:
W. A. Mozart & G. Rossini

Figaro
ΜΠΑΛΕΤΟ ΣΕ ΔΥΟ ΠΡΑΞΕΙΣ

ΛΙΜΠΡΈΤΟ:

Αντρέι Πετρόφ βασισμένο στην κωμωδία του Π. Μπομαρσέ

Χορογραφία, Παραγωγή και Μουσική Επιμέλεια Αντρέι Πετρόφ
Λαϊκός Καλλιτέχνης της Ρωσίας, κάτοχος του βραβείου «Premium της Μόσχας»

Σκηνογραφία Γκριγκόρι Μπελόφ
Βραβευμένος Καλλιτέχνης της Ρωσίας

Σχεδιάστρια κοστουμιών Όλγα Πολυάνσκαγια

Ενορχήστρωση και εναρμόνιση φωνητικών μερών
Βλαντιμίρ Κατσέσοφ

Καλλιτεχνικός Διευθυντής και Βασικός Χορογράφος του Θεάτρου
«Μπαλέτο του Κρεμλίνου» Αντρίς Λιέπα - Λαϊκός Καλλιτέχνης της Ρωσίας

Γενικός και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Κρατικού Παλατιού του Κρεμλίνου
Πιότρ Σιαμπολτάι - Λαϊκός Καλλιτέχνης της Ρωσίας

Διάρκεια Μπαλέτου - 2 ώρες και 45 λεπτά


Κατεβάστε την PDF pdf

ΣΥΝΟΨΗ την PDF pdf


add

 

liepa
Andis Liepa

Since May, 2014 the art director and chief ballet master of "Kremlin Ballet" Theatre is the national artist of Russia Andris Marisovich Liyepa – a ballet master, producer, production director of musical performances (ballet and opera), movies, shows and gala concerts, in the past – a known Soviet and Russian dancer. The representative of a known ballet dynasty (the son of the outstanding Soviet dancer Maris Liyepa, the brother of the Russian ballerina Ilze Liyepa), Andris Liyepa, having finished the Moscow academic choreographic school in 1980 (A. Prokofiev's class), was assigned as the soloist of ballet troupe of the State academic Bolshoi theater of the USSR where within eight years he performed leading parts in performances of classical repertoire, among which "Nutcracker" (Nutcracker-prince), "The sleeping beauty" (Prince Désiré), "Giselle" (Count Albert), "Ivan the Terrible" (Prince Kurbsky), "Golden Age" (Boris), "Raimonda" (Jean de Briyen), "Romeo and Juliette" (Romeo), "The swan lake" (Prince Siegfried) and others. Since 1988 Andris Liyepa started acting as the invited soloist in foreign troupes: in "New-York City Ballet" (NYCB), in "American Ballet Theatre" (ABT) where he acted, in particular, in the part of the Prince Siegfried in new direction of "The swan lake", carried out by M. Baryshnikov, and also danced Romeo in "Romeo and Juliette" of K. Macmillan and a title part in "A violin concert" of J. Balanchine. Since 1989 as the constant invited soloist A. Liyepa joined the ballet of the State academic opera and ballet theater named after S. M. Kirov, going much on tour with the troupe abroad (Paris, London, Washington, Tokyo) performing leading parts in ballets "Corsair" (Ali), "Bayadere" (Solor), "The sleeping beauty" (Prince Désiré), "Giselle" (Count Albert). Here A. Liyepa created the Punch role (directed by O. Vinogradov), danced "Rose vision". In the same years Andris Liyepa worked as the invited soloist in the Roman opera and the Swedish opera, other glorified ballet troupes: he acted in the La Scala with Carla Fracci, in the Parisian Opera from Isabel Geren. The legendary duet "Songs of a Wandering Journeyman" which in due time M. Béjart did for Rudolf Nuriyev, the Master put again for Andris Liyepa. The long creative friendship connects A. Liyepa with "Kremlin Ballet" Theatre where in the nineties the dancer became the first performer of parts of Macbeth ("Macbeth, 1990) and Prince ("Cinderella", 1991), having acted in the latter in partnership with the legendary ballerina Ekaterina Maksimova. The long-term joint Project "Russian Seasons of the XXI Century" (art directors - the national artist of Russia A.B. Petrov and the national artist of Russia A.M. Liyepa) became the following page of the creative commonwealth with "The Kremlin ballet". Long ago A.M. Liyepa's creative range crossed borders of strictly ballet genre. A.M. Liyepa acts with success as the production director of movies, opera performances, show programs, is a successful producer. Among his works: Opera "Legend about an Invisible Town Kitezh" (production director; The Maryinsky Theater, 1994, the conductor – V. Gergiev), the ballet "Shekherazada" (the ballet master-director; The Latvian national opera, 1998), ballet Gala within the International festival of arts "Slavic bazaar" (the production director; Vitebsk, 2000), performances "Oscar Shlemmer's Museum" and "Maestro" (organization and direction; The Moscow theater "New Opera", 2001 conductor of the latter - E.Kolobov), annual "New Year's show for children and adults" (producer, production director; Gostiny Dvor, Moscow, from 2002 to the present), show programs of stars of the Russian platform (production director; State Central Concert Hall "Russia", 2002, 2003, 2007), tours of ballet troupe of the Roman opera on the scene of the Bolshoi theater (producer; within the Cherry Wood festival, 2003), the Ave Maya Show program and Gala, devoted to Maya Plisetskaya (production director; Riga, 2005, Kovent Garden - London, Espas Pierre Cardin – Paris, 2006), the ballet "Afternoon Rest of a Faun" of V. Nizhinsky (production director of restoration; 2007), Opera "Eugene Onegin" (production director; The Center of opera singing of Galina Vishnevskaya, 2007), "A ball of winners" for veterans of the Great Patriotic War (production director, producer; Complex of the museum of the Great Patriotic War on Poklonnaya mountain, 2006-2008) the Opera "Golden Cockerel" (the coproducer-director jointly with G. Isaakyan; Children's musical theater named after of N.I. Sats, 2013) and others. Roles in movies: Sergey Yesenin in the play "Isadora, when She Danced", the Leading role in the cine film "Short breath of love", the Movie – ballet "Return of the Firebird" (production director, producer, performer of the main parts). A.M. Liyepa is the Chairman of the board of Charity foundation named after Maris Liyepa, the member of the Board of trustees of the International open festival of arts "the Cherry Wood", the member of Patriarchal council for culture. The national artist of Russia Andris Liyepa is the owner of the Gold medal IY of the International competition of ballet dancers (Moscow, Junior group, 1981), the Silver medal Y of the International competition of ballet dancers (Moscow, 1985), the Grand Prix of the International competition of ballet dancers in the city of Jackson (the USA, 1986), the Prize of the French academy of cinema "Gold tape of the Russian cinema" in the nomination "Director debutant" for the movie-ballet "Return of the Firebird" (1998), the Latvian Award of Three stars of the 4th degree (2007) and Dyagilev's award of the I degree "For benefit to the Russian culture".

ΣΥΝΟΨΗ

ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ

Ο Κουρέας της Σεβίλλης
ή Μάταιες Προφυλάξεις

 

ΣΚΗΝΗ 1

Σε κάποιο δρόμο της Σεβίλλης
Ο Κουρέας Φίγκαρο είναι ένα τόσο σημαντικό πρόσωπο για τους κατοίκους της Σεβίλλης όσο και ο αέρας που αναπνέουν - τους περιποιείται φορώντας τους περούκες, μυρωδικά, χτένες, κάνοντας τους να φαίνονται πιο φινετσάτοι και έτσι είναι όλοι καλοδιάθετοι! Ο Κόμης Αλμαβίβα μπαίνει στο κουρείο μεταμφιεσμένος και ζητάει από τον Φίγκαρο να τον βοηθήσει να κερδίσει την αγάπη της νεαρής Ροζίνας, κηδεμονευομένης του Δρ. Μπαρτόλο. Προτείνει ακόμα στον Φίγκαρο να τον ακολουθήσει ως υπηρέτης του με τον όρο να τον πληρώσει αργότερα. Ο Φίγκαρο συμφωνεί, κυρίως όμως δέχεται επειδή είναι ερωτευμένος με την Σουζάνα, την υπηρέτρια της Ροζίνας. Ο Φίγκαρο κανονίζει να συναντήσει την πλούσια Μαρσελίνα στο σπίτι του Δρ. Μπαρτόλο και της ζητάει να τον δανείσει μερικά χρήματα. Εκείνη δέχεται. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τους είναι εμφανές ότι η Μαρσελίνα ελκύεται από τον Φίγκαρο. Συμφωνούν τους όρους του δανείου όπου ο Φίγκαρο θα πρέπει, στο ενδεχόμενο που δεν θα μπορεί να αποπληρώσει το χρέος του, να παντρευτεί την Μαρσελίνα. Χρήματα λοιπόν έναντι ενός όρκου γάμου. Αργά το βράδυ, ο Φίγκαρο προσλαμβάνει μουσικούς για να παίξουν μία σερενάτα κάτω από το μπαλκόνι της Ροζίνας. Φτάνει ο Κόμης, όλα είναι έτοιμα και οι μουσικοί αρχίζουν να παίζουν. Το δωμάτιο της Ροζίνας φωτίζεται και εκείνη βγαίνει στο μπαλκόνι. Ο Δρ. Μπαρτόλο αντιλαμβάνεται όλα όσα συμβαίνουν και εξαναγκάζει τη Ροζίνα να μπει μέσα στο δωμάτιο και να μην ξαναβγεί στο μπαλκόνι. Ακολούθως ο Μπαρτόλο την κλειδώνει στο σπίτι και φεύγει. Ο Αλμαβίβα και ο Φίγκαρο τον ακολουθούν. Ο επιδέξιος υπηρέτης καταφέρνει να κλέψει το κλειδί από τον Δρ. Μπαρτόλο και η Ροζίνα πελευθερώνεται από την αιχμαλωσία της.

Η Ροζίνα ερωτεύεται τον Κόμη, χωρίς να γνωρίζει ότι είναι ένας πλούσιος άρχοντας. Ο Φίγκαρο, προσπαθεί να τους βοηθήσει να πραγματοποιήσουν τα ερωτικά τους σχέδια. Ο Δρ. Μπαρτόλο επιστρέφει στο σπίτι του ψάχνοντας για πολλή ώρα το "χαμένο" κλειδί του. Όταν ο Φίγκαρο του το δίνει, ο Μπαρτόλο αρχίζει να τον υποπτεύεται. Ένα απόσπασμα στρατιωτών περιπολεί μέσα στην πόλη. Ο λοχίας διανέμει διατάγματα στους στρατιώτες του.

Ο Φίγκαρο κατορθώνει να εξασφαλίσει ένα από τα διατάγματα και στη συνέχεια σκαρώνει ένα σχέδιο που αρέσει πολύ στον Κόμη.

 

ΣΚΗΝΗ 2

Στην Κρεβατοκάμαρα του Δρ. Μπαρτόλο
Ο Μπαρτόλο κοιμάται και ονειρεύεται την κηδεμονευομένη του, την Ροζίνα. Σηκώνεται από το κρεβάτι του φορώντας τη νυχτικιά του και φαντάζεται ότι έχοντας στην αγκαλιά του την όμορφη Ροζίνα
χορεύουν μαζί. Στην Αίθουσα Ζωγραφικής Ένας μεθυσμένος στρατιώτης εισβάλει στο σπίτι και ο Μπαρτόλο μαζί με τους υπηρέτες του προσπαθούν να τον διώξουν. Ο στρατιώτης προτάσσει το διάταγμα. Μια λογομαχία αρχίζει η οποία εξελίσσεται σε καβγά. Κατά την διάρκεια του καβγά σπάει ένας καθρέφτης και ο Μπαρτόλο καλεί την αστυνομία για να απομακρύνει τον αίτιο της διατάραξης της ησυχίας. Η Ροζίνα με ικανοποίηση αναγνωρίζει στο πρόσωπο του στρατιώτη τον Κόμη και είναι χαρούμενη για την τόλμη και το θάρρος που επέδειξε. Η Σουζάνα εντυπωσιάζεται και συγκινείται με την ευφυΐα και την πονηριά του Φίγκαρο.

Όνειρα
Ο Κόμης Αλμαβίβα και ο Φίγκαρο ονειροπολούν σκεπτόμενοι τις αγαπημένες τους, Ροζίνα και Σουζάνα.

Στην Αίθουσα Ζωγραφικής
Ο Φίγκαρο καταστρώνει ένα καινούριο σχέδιο! Μεταμφιέζει τον Κόμη σε Δον Μπασίλιο που είναι ο δάσκαλος Μουσικής και Χορού της Ροζίνας. Πηγαίνει λοιπόν στο σπίτι του Δρ. Μπαρτόλο για το μάθημα. Η Ροζίνα τον αναγνωρίζει αμέσως και καταλαβαίνει το κόλπο που οργάνωσαν. Ωστόσο, ο Μπαρτόλο που αρχίζει να υποπτεύεται, τους διακόπτει συνέχεια μπαίνοντας επανειλημμένως στην αίθουσα του μαθήματος. Ο Κουρέας Φίγκαρο, σε μια προσπάθεια του να αποσπάσει την προσοχή του Μπαρτόλο, τον ξυρίζει. Εν τω μεταξύ, ο Κόμης κάνει πρόταση γάμου στην Ροζίνα και εκείνη δέχεται. Ξαφνικά, εμφανίζεται ο πραγματικός Δον Μπασίλιο στο σπίτι. Ο Κόμης στέκεται μπροστά από τον σπασμένο καθρέφτη και προσποιείται ότι είναι το είδωλο του χοροδιδάσκαλου. Ο Δον Μπασίλιο αντιλαμβάνεται την απάτη και έτσι ο Κόμης αποκαλύπτεται. Ο Μπαρτόλο υποψιάζεται ότι η Ροζίνα είναι και αυτή συνένοχη και διώχνει τον Φίγκαρο και τον Κόμη από το σπίτι.

 

ΣΚΗΝΗ 3

Στο σπίτι του Μπαρτόλο
Σίγουρος ο Μπαρτόλο ότι η Ροζίνα είναι κλειδωμένη στο σπίτι, κάνει εσπευσμένες προετοιμασίες με τον Δον Μπασίλιο για να την παντρευτεί. Ο Φίγκαρο προμηθεύεται μία σκάλα ώστε ο Κόμης να
σκαρφαλώσει στο παράθυρο της κρεβατοκάμαρας της Ροζίνας. Ο Δον Μπασίλιο που παρακολουθούσε τον Κόμη σπεύδει να καλέσει τους στρατιώτες για να τον συλλάβουν. Οι στρατιώτες όμως ξέρουν ότι είναι ο Κόμης και δεν τον συλλαμβάνουν. Στην συνέχεια, οι στρατιώτες, ένας συμβολαιογράφος, μία ορχήστρα και πλήθος πολιτών της Σεβίλλης, μαζεύονται στην πλατεία κοντά στο σπίτι. Ο Δρ.Μπαρτόλο ανοίγει την πόρτα και εξέρχεται ο Κόμης Αλμαβίβα φορώντας πια τα αρχοντικά του ρούχα μαζί με την Ροζίνα. Όλοι συγχαίρουν το αρραβωνιασμένο ζευγάρι και ο συμβολαιογράφος επικυρώνει τον αρραβώνα προς μεγάλη χαρά των παρευρισκομένων. Ο Φίγκαρο είναι πολύ χαρούμενος και η αλήθεια είναι ότι τελικά δεν πήρε ποτέ χρήματα από τον Κόμη και ξόδευε τα δικά του.

 

Πράξη Δεύτερη

Η Μέρα των Γάμων του Φίγκαρο

 

ΣΚΗΝΗ 4

Στο πάρκο μπροστά από το Παλάτι του Αλμαβίβα
Το πρωί, ο Κόμης και η Κοντέσα παρίστανται σε μία εορταστική εκδήλωση προς τιμήν των επικείμενων Γάμων του Φίγκαρο και της Σουζάνας. Ο Κόμης πρέπει να δώσει τη συγκατάθεση του για τον γάμο του Φίγκαρο όπως είθισται να κάνουν οι άρχοντες για τους υπηρέτες τους. Αντί τούτου, προσπαθεί να πείσει την Σουζάνα να κάνει μαζί του ερωτικό δεσμό εφόσον έχει ήδη χάσει το ενδιαφέρον του για την Ροζίνα. Εν τω μεταξύ ο ανάξιος υπηρέτης του Κόμη, ο Τσερουμπίνο, περνά τον καιρό του κυνηγώντας γυναίκες γι'αυτό και ο Κόμης τον στρατολογεί για να υπηρετήσει στον στρατό. Όλες οι παλιές γνωριμίες εμφανίζονται στο πάρκο - ο Δρ.Μπαρτόλο, ο Δον Μπασίλιο και ο συμβολαιογράφος. Ήρθαν μαζί με την Μαρσελίνα για να απαιτήσουν από τον Φίγκαρο να αποπληρώσει το χρέος του απέναντι στην Μαρσελίνα ή να την παντρευτεί όπως προνοούσε η συμφωνία τους. Ο Κόμης συνειδητοποιεί ότι θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και να
αναβάλει τον γάμο του Φίγκαρο με την Σουζάνα.

 

ΣΚΗΝΗ 5
Στην Κρεβατοκάμαρα της Κοντέσας
Η Κοντέσα προσπαθεί να εγείρει την επιθυμία του Κόμη για εκείνην διότι τον αγαπά ακόμα. Ο Αλμαβίβα όμως δεν ανταποκρίνεται και φεύγει αφήνοντας την Ροζίνα συλλογισμένη. Ο Τσερουμπίνο εισβάλει στην κρεβατοκάμαρα προσπαθώντας να ξεφύγει από τους στρατιώτες και τους υπηρέτες του Κόμη που τον κυνηγούν. Πανικόβλητος κρύβεται κάτω από μια καρέκλα. Η Κοντέσα και η Σουζάνα τον κρύβουν κάτω από τις φούστες τους. Κινδυνεύοντας, ο Τσερουμπίνο, αρχίζει να εξομολογείται τον έρωτά του στην Κοντέσα. Ο Κόμης μπαίνει ξαφνικά και βλέποντας το καπέλο του Τσερουμπίνο απαιτεί να μάθει που κρύβεται ο «αλήτης». Η Κοντέσα και η Σουζάνα δεν αποκαλύπτουν την κρυψώνα του Τσερουμπίνο. Όταν η Κοντέσα εγκαταλείπει την αίθουσα, ο Κόμης αρχίζει
να φλερτάρει με την Σουζάνα. Συνειδητοποιώντας ότι δεν θα είναι εύκολο να ξεφορτωθεί τον αφέντη της, η Σουζάνα συμφωνεί να τον συναντήσει κρυφά στο πάρκο. Ο Κόμης αναχωρεί ευχαριστημένος. Η Κοντέσα, η Σουζάνα, η Φανσέττα και ο Τσερουμπίνο τον οποίο μεταμφιέζουν σε γυναίκα, καταστρώνουν ένα σχέδιο το οποίο θα φέρει τον Κόμη στα σύγκαλα του και έτσι
να λυθούν όλα τους τα προβλήματα.

 

ΣΚΗΝΗ 6
Γιορτή στο Πάρκο
Η Μαρσελίνα και ο βοηθός της βρίσκουν επιτέλους τον Φίγκαρο και του ζητούν να κρατήσει την υπόσχεση του. Αυτή τη φορά, έχουν μαζί τους και έναν δικαστή. Ο Κόμης τους ζητά να περιμένουν
και να επιλύσουν τις διαφορές τους μετά τη γιορτή. Ντυμένοι ως λουλούδια και κηπουροί, οι υπηρέτες του Κόμη, χαρίζουν ένα χαρούμενο θέαμα μπροστά στον αφέντη τους. Ο Αλμαβίβα, αυτοπροσώπως, λαμβάνει μέρος στην παράσταση χορεύοντας με ένα ελκυστικό λουλούδι υποπτευόμενος ότι είναι ο Τσερουμπίνο. Με την βοήθεια του «πανταχού παρόντα», Δον Μπασίλιο,
αποκαλύπτεται ο Τσερουμπίνο και η καταδίωξη ξαναρχίζει χωρίς όμως επιτυχία. Εκείνη την ώρα ξεσπά καταιγίδα και βρέχει καταρρακτωδώς.

Όνειρα
Ο Φίγκαρο είναι αναστατωμένος. Έχει αντιληφθεί ότι ο Κόμης τον κατασκοπεύει και είναι καταρρακωμένος με την προδοσία. Έχει πάψει πια να πιστεύει ότι τα όνειρα του θα γίνουν πραγματικότητα. Η Σουζάνα όμως, τον βοηθά να ξεπεράσει τις αμφιβολίες του.

 

ΣΚΗΝΗ 7
Σε μια Απόμερη Γωνιά του Πάρκου
Έχοντας λάβει το μήνυμα της Σουζάνας, ο Κόμης συνοδευόμενος από τον Δον Μπασίλιο πηγαίνει στο ραντεβού. Ο Φίγκαρο ο οποίος είναι κρυμμένος μέσα στους θάμνους, ακούει το παθιασμένο ζευγάρι και τρελαίνεται από ζήλια. Δεν φαντάζεται ότι κάτω από την κάπα της Σουζάνας κρύβεται η Κοντέσα. Ο Φίγκαρο κάνει τα πάντα για να διακόψει αυτή τη συνάντηση και τότε εμφανίζεται άλλο ένα ζευγάρι στη σκηνή φορώντας μάσκες. Ο Κόμης, τρομοκρατημένος, θεωρεί ότι αναγνωρίζει την Κοντέσα και τον Τσερουμπίνο. Προτίθεται να εκθέσει την άπιστη σύζυγο του και καλεί τους υπηρέτες του οι όποιοι καταφθάνουν κρατώντας δάδες και περικυκλώνουν το ζευγάρι. Ο Κόμης, τραβάει τη μάσκα από την «Κοντέσα» και με έκπληξη αντικρίζει την Φανσέττα. Η Κοντέσα στη συνέχεια καταβάλλει το χρηματικό ποσό που οφείλει ο Φίγκαρο προς την Μαρσελίνα. Ο Δρ.Μπαρτόλο και η Μαρσελίνα μένουν ευχαριστημένοι με αυτόν το διακανονισμό. Πυροτεχνήματα σε σχήματα άστρων κατακλύζουν το πάρκο για τον εορτασμό των Γάμων του Φίγκαρο με την Σουζάνα και του Τσερουμπίνο με την Φανσέττα.

 

ΣΟΛΙΣΤΕΣ "Φίγκαρο"

ΧΑΡΑΚΤΉΡΕΣ ΚΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ

Έρλ Αλμαβίβα
Ισπανός Άρχοντας, ερωτευμένος με τη Ροζίνα
ΜΙΧΑΉΛ ΕΒΓΚΈΝΟΦ

 

Ροζίνα
μαθήτρια του Μπαρτόλο και
στη δεύτερη πράξη - η Κοντέσα, «Λαϊκή Καλλιτέχνης της Ρωσίας» βραβευμένη με το Βραβείο της Μόσχας
ΝΑΤΆΛΙΑ ΜΠΑΛΑΧΝΙΤΣΙΟΒΑ

 

Μπαρτόλο
γιατρός και κηδεμόνας της Ροζίνας
«Καλλιτέχνης της Ρωσίας»
ΒΑΝΤΊΜ ΚΡΈΜΕΝΣΚΙ


Φίγκαρο
ο κουρέας της Σεβίλης και
στη δεύτερη πράξη - ο βασικός ακόλουθος του Κόμη
«Καλλιτέχνης της Ρωσίας»
ΜΙΧΑΉΛ ΜΑΡΤΙΝΙΟΎΚ


Σουζάνα
υπηρέτρια της Ροζίνας και μνηστή του Φίγκαρο
«Καλλιτέχνης της Ρωσίας»
ΑΛΕΞΆΝΤΡΑ ΤΙΜΟΦΕΕΒΑ


Φανσέττα
υπηρέτρια της Ροζίνας
βραβευμένη σε Διεθνή Διαγωνισμό
ΑΛΊΣΑ ΑΣΛΆΝΟΒΑ


Ντον Μπασίλιο
εκκλησιαστικός οργανοπαίχτης - δάσκαλος μουσικής και χορού - κουτσομπόλης, ο βραβευμένος σε Διεθνή Διαγωνισμό
ΚΙΡΊΛ ΓΕΡΜΟΛΈΝΚΟ


Μαρσελίνα, πλούσια κυρία
ΕΒΓΚΈΝΙ ΚΑΡΑΛΙΟΦ

Τσερουμπίνι, υπηρέτης του Κόμη
βραβευμένη σε Διεθνή και Πανρωσικό Διαγωνισμό
ΒΑΛΈΡΙΑ ΠΑΜΠΕΝΤΊΣΚΑΓΙΑ


Συμβολαιογράφος

βραβευμένος σε Πανρωσικό Διαγωνισμό,
ΓΙΟΎΡΙ ΜΠΕΛΑΟΥΣΌΦ


Δικαστής
ΣΕΡΓΚΈΙ ΒΑΣΙΟΥΤΣΈΝΚΟ


Μουσικοί
ΙΒΆΝ ΦΑΝΤΈΕΦ • ΑΛΕΞΆΝΤΕΡ ΧΜΙΛΥΌΦ
ΔΑΝΙΉΛ ΡΟΣΛΆΝΟΦ • ΜΑΞΊΜ ΣΑΜΠΊΤΟΦ


Κάτοικοι της Σεβίλης
ΒΕΡΌΝΙΚΑ ΒΑΡΝΌΒΣΚΑΓΙΑ

βραβευμένη σε Διεθνείς Διαγωνισμούς
ΣΑΟΡΊ ΚΌΙΚΕ
βραβευμένη σε Διεθνή και Πανρωσικό Διαγωνισμό
ΒΑΛΈΡΙΑ ΠΑΜΠΕΝΤΊΣΚΑΓΙΑ
ΑΙΚΑΤΕΡΊΝΑ ΤΣΙΟΎΡΚΙΝΑ

ΜΑΞΊΜ ΑΦΑΝΆΣΙΕΦ
ΑΛΕΞΆΝΤΡ ΤΣΕΡΝΌΦ
ΒΙΤΆΛΙ ΒΟΝΤΟΛΆΣΚΙ
ΑΜΊΡ ΣΑΛΊΜΟΦ

Κάτοικοι της Σεβίλης, αυλικοί του Κόμη,
Λοχίας, στρατιώτες,
υπνοβάτες, υπηρέτες του Κόμη

Η ηχογράφηση έγινε από τη
ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ «Σ. ΡΑΧΜΑΝΙΝΟΦ»
Καλλιτεχνικός Διευθυντής και Βασικός Μαέστρος
βραβευμένος παράγοντας της τέχνης
ΑΛΕΞΑΝΤΡ ΠΕΤΟΥΧΟΦ


Διδάσκαλοι
«Λαϊκή Καλλιτέχνης της Ρωσίας»
ΛΟΥΝΤΜΊΛΑ ΤΣΆΡΣΚΑΓΙΑ
ΖΑΝ ΜΠΟΓΚΟΡΟΝΤΊΤΣΚΑΓΙΑ
ΓΚΑΛΊΝΑ ΣΛΙΆΠΙΝΑ

«Καλλιτέχνης της Ρωσίας»
ΑΝΤΡΈΙ ΚΟΝΤΡΑΤΌΦ
«Καλλιτέχνης της Ρωσίας»
ΒΑΝΤΊΜ ΚΡΈΜΕΝΣΚΙ
ΒΑΛΈΡΙ ΡΙΖΙΌΦ


Διευθυντής της ομάδας
«Καλλιτέχνης της Ρωσσίας»
ΒΑΝΤΊΜ ΚΡΈΜΕΝΣΚΙ


Διευθύντρια Σκηνής
ΤΑΤΙΆΝΑ ΡΟΖΆΝΟΒΑ


Διευθυντής Μουσικού τμήματος
βραβευμένος σε Διεθνή Διαγωνισμό
ΒΛΑΝΤΙΜΊΡ ΚΑΤΣΈΣΟΦ


Σχεδιασμός Φωτισμού
ΙΡΊΝΑ ΣΟΚΟΛΌΒΑ


Διευθύντρια του τμήματος κουστουμιών
ΛΙΝΤΙΆ ΤΕΡΕΧΌΒΑ


Βοηθοί σκηνής
ΣΕΡΓΚΈΙ ΜΠΑΜΠΊΙ • ΠΆΒΕΛ ΣΑΒΤΣΙΈΝΚΟ


Διευθυντής Θεάτρου
ΝΙΚΟΛΆΙ ΤΡΌΙΤΣΚΙ


ΤΟ ΜΠΑΛΕΤΟ ΤΟΥ ΚΡΕΜΛΙΝΟΥ

 

Το μπαλέτο του Κρεμλίνου ιδρύθηκε το 1990, με πρωτοβουλία του γνωστού χορογράφου, λαϊκού καλλιτέχνη της Ρωσίας Αντρέι Πετρόβ.Έχει ως βάση του, το Κρατικό Παλάτι του Κρεμλίνου, που εκείνη την εποχή έφερε την ονομασία «Παλάτι των Συνεδρίων», το οποίο είναι η μεγαλύτερη και διασημότερη αίθουσα θεάτρου και κονσέρτων της Ρωσίας. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 80, το Παλάτι του Κρεμλίνου λειτουργούσε και ως η δεύτερη σκηνή του Θεάτρου Μπολσόι.

Η δημιουργία στον χώρο του Κρεμλίνου μιάς νέας χορογραφικής ομάδας με κλασσική κατεύθυνση υπήρξε ένα σημαντικό γεγονός για τον κόσμο του μπαλέτου. Σήμερα, μιλώντας για το Μπαλέτο του Κρεμλίνου και τις μεγάλες επιτυχίες του, με τιμή και ευχαρίστηση φέρνουμε στη μνήμη μας ονόματα δοξασμένων καλλιτεχνών, που βοήθησαν σημαντικά στις απαρχές της γέννησης του, όπως η Γκαλίνα Ουλάνοβα, η Μαρίνα Σιμεόνοβα, η Σοφία Γκαλόβκινα, ο Μπορίς Πακρόβσκι και άλλοι. Από την αρχή της ίδρυσης του μπαλέτου μέχρι και την τελευταία μέρα της ζωής της , επικεφαλής των δασκάλων της ομάδας, υπήρξε η θρυλική ρωσίδα μπαλαρίνα Αικατερίνα Μαξίμοβα.

Με το Μπαλέτο του Κρεμλίνου συνεργάστηκαν κατά καιρούς μεγάλοι χορογράφοι, όπως ο Γιούρι Γκριγκαρόβιτς, ο Βλαντιμήρ Βασίλιεφ, ο Ουέιν Ίγκλινγκ, ο Πάτρικ ντε Πάνα, ο Γιούριους Σμορίγκινας και μεγάλοι σκηνογράφοι και σχεδιαστές κοστουμιών, όπως ο Ταίρ Σαλάχοβ, ο Στανισλάβ Μπενεντίκτοβ, οι Βίκτορ και Ραφαήλ Βόλσκι, η Μαρίνα Σακαλόβα, ο Μπορίς Μέσσερερ,η Όλγκα Πολιάνσκαγια, ο Βλαντιμήρ Αρέφιεβ, ο Μπορίς Κρασνόβ, ο Πάβελ Ορινιάνσκι, η Άννα και ο Ανατόλι Νέζνι, ο Γκριγκόρι Μπελόβ, ο Νικολάι Σιαρόνοβ και άλλοι. Για τα έργα «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και «Ιβάν Γκρόζνι», υπό την καθοδήγηση της Μαργαρίτας Πρακούντινα αναγεννήθηκαν τα σκηνικά του Σιμόν Βιρσαλάτζε.

Στα έργα που ανέβασε το Μπαλέτο του Κρεμλίνου αρκετές φορές προσκλήθηκαν και χόρεψαν αστέρια του παγκόσμιου μπαλέτου. Ίγκορ Ιέμπρα(Ισπανία), Ματίλντα Φρούστε και Στεφάν Μπιουιόν (Εθνική Όπερα του Παρισιού), Αλίνα Κοζιοκάρου, Νταβίντ Μαχατέλι, Γιόχαν Κόμπορκ, Φεντερίνκο Μπονέλλι(Βασικικό Θέατρο Λονδίνου), Σεργκέι Σιντόρκσι(Εθνική Όπερα Ουκρανίας), Αναστασία Βαλατσκόβα, Γιούρι Κλεβτσόβ, Αλεξάντρ Βαλτσκόβ, Ίλζε Λιεπά, Μιχαήλ Λαπούχιν, (Θέατρο Μπολσόι),Ντάρια Κλιμέντοβα η Βαντίμ Μουνταγκίροβ(Εθνικό Μπαλέτο Αγγλίας), Βικτώρια Ανανιάν(Εθνικό Μπαλέτο Ολλανδίας), Σεργκέι Ούπκιν (Εθνικό Μπαλέτο Εσθονίας), Γιούλια Μαχάλινα, Γιεκατερίνα Οσμόλκινα και Γιεβγκένι Ιβαντσένκο (Θέατρο Μαριίνσκι Αγίας Πετρούπολης), Γκαμπριέλε Κορράντο(Μπαλέτο του Μόντε Κάρλο) είναι μερικοί από τους χορευτές και χορεύτριες που συνεργάστηκαν με το Μπαλέτο του Κρεμλίνου.

Από το 2005 στο Παλάτι του Κρεμλίνου υλοποιείται ένα διεθνές καλλιτεχνικό σχέδιο με την ονομασία «Ρωσικές εποχές του 21ου αιώνα». Καλλιτεχνικοί διευθυντές είναι οι λαϊκοί καλλιτέχνες της Ρωσίας, Αντρίς Λιεπά και Αντρέι Πετρόβ και οργανωτές το Φιλανθρωπικό Ίδρυμα Μαρίς Λιεπά και το Μπαλέτο του Κρεμλίνου.Αυτό το επιβλητικό και μακροχρόνιο σχέδιο, έκανε δυνατή την αναγέννηση του περίφημου ρεπερτορίου του θρυλικού παραγωγού Σεργκέι Ντιαγκίλεβ, ενός ανθρώπου που συνέβαλε τα μέγιστα στην προώθηση της ρωσικής τέχνης και την ανάπτυξη του μπαλέτου.Τα έργα «Γαλανός Θεός», «Ταμάρ», «Σιεχεραζάτα», «Το πουλί της φωτιάς», «Μπολερό», «Παβιλιόν Αρμίδα», «Σοπενιάνα»,»Πετρούσκα», «Χοροί του Παλαβέτσκ», «Κλεοπάτρα- Ίντα Ρουμπενστάιν», έργα που έπαιξαν σπουδαίο ρόλο στην προώθηση του μπαλέτου, της μουσικής και της ζωγραφικής σε παγκόσμιο επίπεδο, ξαναπήραν τη θέση τους στη σκηνή του Κρεμλίνου.
Σήμερα, το Μπαλέτο του Κρεμλίνου διατηρεί σε ψηλά και αυστηρά επίπεδα την κουλτούρα του κλασσικού χορού. Η ομάδα έχει το δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα, αυτόνομη καλλιτεχνική προσωπικότητα και ένα μοναδικό ρεπερτόριο. Το καλλιτεχνικό πιστεύω του Μπαλέτου είναι η πίστη στις παραδόσεις του ρωσικού μπαλέτου σε συνδυασμό με τη δημιουργία νέων αυθεντικών έργων. Το Μπαλέτο του Κρεμλίνου ως μια από τις ηγετικές χορογραφικές ομάδες της Ρωσίας έχει πραγματοποιήσει 85 περιοδείες σε περισσότερες από 30 χώρες, γι'αυτό και δικαιολογημένα θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι των δημιουργικών επιτευγμάτων που αντιπροσωπεύουν την τέχνη της σύγχρονης Ρωσίας.

artists

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΧΟΡΗΓΟΙ

sponsors
sponsors sponsors sponsors

Δημοτικό Κηποθέατρο

Αναστάση Σιούκρη, 3105 Λεμεσός
τηλ. ταμείου 25 582 268

Δήμος Λεμεσού

www.limassolmunicipal.com.cy

Copyright © 2014